Dagens arabiske ord: Dunya

De av dere som har meg på facebook, har kanskje lagt merke til at jeg har sveiset på et ekstra navn der, og det er navnet Dunya. Når jeg føler meg klar og opplyst nok til å konvertere så kommer jeg til å søke om lov til å beholde det offisielt som mellomnavn. Jeg syns det er så nydelig, og dessuten passer det meg som fot i hose. Jeg er et barn av verden, verden er min lekeplass-men det er også deres verden. Logisk nok siden jeg driver en form for reiseblogg så søker jeg å oppdage de fjerneste kriker og kroker, se de forunderligste kulturer som lever og ånder på kloden, noe som jeg vil flette inn i min verden. Det ordet betyr en hel del for meg så derfor knyttet jeg meg straks til Dunya, og tro meg, jeg har tittet på en hel del navn som ikke grep hjertet mitt.

20130623-125830.jpg

Legg igjen en kommentar